، تا این لحظه: 10 سال و 11 روز سن داره

بهترین حس

واکسن دو ماهگی

1393/4/1 19:40
نویسنده : fafa
1,789 بازدید
اشتراک گذاری

  56روزگی   56 روزگی

امروز 1 تیر 93 شما شدی 2 ماهه فدات  بشه مامانت 2 ماهگیت مبارک مهربونم

از دیشب همش استرس داشتم  اصلا اشتهام کور شده بود اصلا فکر نمیکردم یه زمانی به خاطر واکسن بچم بخوام این حال و هوا رو داشته باشم صبح که از ساعت 6 هی بیدار میشدم و بی قرار بودم  صبحانه که اصلا نخوردم به زور خاله لیلا که شب قبل اومده بودن خونمون یه لیوان چایی  خلاصه رفتیم بهداااااااشت اول که کنترل قد و وزن و دور سر انجام دادن وزنت بدو تولد بود3.200 بعد 46 روزگیت شده بود  4.900  الان شده بودی 5400  ماشالله خدا رو شکر خوب بوده رشدت قدت هم فدات بشم بدو تولدت بود 48 الان شده 56 و دور سرت بدو تولد بوده 33/5 الان شده بود 37/5 خلاصه رفتیم سر اصل مطلب ترسو

وای یه لحظه هم تصویر اون دو تا سوزن که تا ته فرو شد به رونای کوچولوی یکی یه دونم از یادم نمیره

هی یادش میوفتم گریهوایی جیغی که زد و نگو قرمز شد و نفسش بالا نمیومد الهی بمیرمممم ولی خیلی زود آروم شدی و تا از بهداشت اومدیم بیرون خوابت برد ولی تا پات تکون میخوره جیغ میزنی  قبل اینکه بریم بهداشت بهت استامینوفن دادم چند قطره بعد هم که برگشتیم تا از ماشین پیاده شدیم یه کم پات تکون خورد و شروع کردی به گریه ککردن تو بهداشت گفت دو برابر ووزنت بهت هر4 ساعت  قطره بدم تا فردا  - در مورد پوستت که چند وقتی هست بی نهایت خشک شده و هیچ نوع لوسیونی خوبش نکرده گفتم که گفت ببرمت دکتر

پاهات دستات  صورتت انگار خشکی زده خدا نکنه یه کم گرمت بشه که بدتر هم میشه  و  قفسه سینه و پشتت هم پر میشه از دونه های ریز قرمز و یه قسمتایی مثل کهیر میشه خلاصه اومدیم خونه  با بیمارستان تماس گرفتم و خوشبختانه دکتر ساعت 10 تو درمانگاه بیمارستان بود منو خاله لیلا هم سریع رفتیم چند نفری تو نوبت بودن یعد نیم ساعت هم نوبتمون شد تعریف دکتر لطفی رو تو کلوب نی نی سایت خیلی شنیده بودم و مخصوصا اینکه سیمین عزیزم که از دوستای مهربون و ازپرسنل بیمارستان بود هم خیلی ازشون تعریف کرده بود -خیلی مهربون و خوش برخورد بود در مورد دلیل خشکی پوستش که پرسیدم گفت  چون چربی پوستش بالاس اینجور حساسیتی براش پیش اومده  اسم این حساسیتش رو هم گفت خیلی سخت بود یادم رفت خندونک با بالا رفتن سنش این حساسیت هم شاید بیشتر بشه اما تا 6 ماهگی قسمتای کهیر مانند از بین میرن و خوب میشه  گفت پوستش خیلی حساسه  و باید لباسهای نخی و پنبه ای بیشتر تنش کنم که خدا رو شکر من اکثر لباسهاش رو از مارک mother که نخ پنبه ای هستن خریدم - خلاصه فقط یه نوع پماد داد که بازم اسمش خیلی سخت بود خندونک باید روزی دو مرتبه بزنم ایشالا به قول سیمین جون دست دکتر برای گل پسر منم سبک باشه و زود خوب بشه که خیلی حرص میخوردم بدن لطیف و کوچولوشو اینجوری میدیدم-

بعد بیمارستان با خاله لیلا رفیتم جنت که برای فروشگاهشون خرید کنن پسرکم همچنان گیج بود هی میخوابید و هی ناله و گاهی هم جیغ میزد منم برای شما گرچه ناقابله به مناسبت دوماهگیت یه 5 تیکه mother دیگه گرفتم که خیلی نازه اما وقتی اومدم خونه دیدم اشتباهی به جای سایز 1 سایز 2 گزاشته چون هوا گرم بود و ترافیک زیاد حوصله اینکه برم عوضش کنم ندارم فکر کنم برای اول پاییزت خوب باشه خندونک

الانم قربونت بشم بهت استامینوفن دادم هی تو خواب ناله  میکنی و لب بر میچینی و دلم و میسوزونی هی چک میکنم که تب نکنی فعلا که دمای بدنت روی 35 و نیم و 36 و نیم متغیره اما بالا تر نرفته

یه چیزی بهت میگم مادرو فرزندی ها نه که ریا باشه  باور کن حاظر بودم اون دو تا سوزن به چشمام فرو میشد و به پاهای کوچولوت نهراضی  خندونک  ولی چاره ای نیست به قول الهام مامان آرمان گوگولی واکسن خر استخندونک

61روز-1تیر 

قبل از رفتن

61روز-1تیر

بعد از زدن واکسن - دیدم پاهاتو خیلی تکون میدی کلا همیشه انگاری  داری دوچرخه سواری میکنی پاهاتو با یه دورپیچ نازک صاف کردم و بستم که کمتر تکون بدی و هی تو خواب یه دفعه ای نپری و جیغ بزنیچشمک

----------

این عکسا مال 55 روزگیته همش یه دقه تنهات گزاشتم وقتی برگشتم با این صحنه مواجه شدمخندونک

55روزگی

کلا این پیشی تو دوست داری وقتی موزیکالش میکنم گوش میکنی و آرومی

55

58 روزگی - این شلوارکو که پات میکنم کلی خنده دار میشی مثه دامنه خنده

عکس اولی گویای اینه که میگی یا ابلفضل باز این منو گیر آورد

عکس دووم قبلش خیلی عکسای دیگه گرفته شد که خوب نمی شد و تو کلافه شدی  با چشات داری میگی جون مادرت دس ور دار از جونم با این دوربین پیزوریتخندونک

58

عکس سووم هم که دیدی من دست بردار نیستم به گریه متوصل شدی شاید دلم به رحم بیادخندونک

تو عشق منی مهربون منی یکی یه دونه منی 

58

هدیه خیلی ناقابل  برای پسرم

هدیه خاله لیلا که همیشه ما رو خجالت میده دستش درد نکنه خوش به حالت که همچین خاله های مهربونی داری

------------------

کمک

من برای پوریا پکیج بی بی انیشتن رو سفارش دادم اول بگم که متاسفانه وقتی اومد کاور سی دی ها شکسته بود و بیشتر سی دی ها خش داشت که موقع پخش قفل میکرد تماس گرفتم و به خاطر این موضوع حسابی گله کردم و نهایتا گفت سی دی هارو پست کن برات یه پکیج دیگه بفرستیم متاسفم برای افرادی که فقط یه کاری میخوان انجام بدن اما براشون مهم نیست کیفیت کار چه جوری باشه

خلاصه هیچ راهنمایی نداشت این پکیج نمی دونم باید چه جوری و کی شروع کنم به آموزش دوستای مهربونم هررکی از این پکیج استفاده کرده اول ممنون میشم بگه راضی هست یا نه بعد هم مراحل آموزشش رو برام بگه

پسندها (7)

نظرات (18)

الهه مامان مبین
2 تیر 93 1:15
سلام فافا جونم . اول از همه 2 ماهگی عسل پسرم رو تبریک میگم خیلیییییییییییییییییییییییی . بعدش خیلی ناراحت شدم به خاطر واکسنش الهی بمیرم خیلی مراحل سختیه . اما خیلی جالبه که بچه ها خیلی زودتر از مامانها یادشون میره قربون همه نی نی های دنیا . فافا جونم من پکیج بی بی انیشتن رو برای مبینم گرفتم ولی با این فرق داره مبین من که خیلی دوستش داره . اول از سی دی هاش شروع کردم . خیلی با نمک هستند بچه ها علاقه مند میشند ولی همراهش فارسی هم باهاش کار کن تا زبون مادری رو یادش نره . من همراه این پکیج ، پکیج باما رو باهاش کار میکردم که همچنان هم ادامه داره . دوستون دارم زیااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد
fafa
پاسخ
این هم فارسیه هم اینگلیسی اصلا انگیزمو از دست دادم الان مامان ملیسا هم گفت پکیج موقی نبوده حالمم گرفتس که بدون تحقیق کاری انجام دادم
الهه مامان مبین
2 تیر 93 1:16
کادوهات هم مبااااااااااااااااااااااااارک عزیزم . چه مارک خوبی هم گرفتی . به سلامتی بپوشه
fafa
پاسخ
فدای تو الی جونم مرسی
نونو
2 تیر 93 7:51
وووووووی پوریا رو..ف ف من حس می کنم از چند سال دیگه هر روز باید جواب سرشکستگی و پنجره شکستگی خیل عظیمی از مردم رو بدی
fafa
پاسخ
از دست تو
مامان سه قلوها
2 تیر 93 8:08
سلام عزیز دلم ای جووووووووووونم ، واکسن زدیییییییییییین ، راس میگه ، واکسن خر است دیروز هم آقای همسری رفتن از بهداشت واکسنا رو گرفتن و اوردن خونه و پرستارشون واسشون زد ، ایـــــــــــــــنقده وحشتناک بووووووود اصلا دوس ندارم بهش فکر کنم این فرشته کوچولوی شما چه مااااااه شده ، خدا حفظش کنه عزیز دلم راستی ، تو رو خدا اصلا پاهاشو نبند ، یعنی اصلا جفت نکن پاهاشو ، بذار تا اونجایی که خودش دوست داره پاهاشو باز کنه بچه های ما قبلا یه پرستار داشتن که روز اولی که اومد گفت باید با دورپیچ ببندیم پاهاشونو که صاف بشه و از این حرفا ، از این حرفایی که قدیمیا میزدن ، بعد اومد قنداق پیچشون کرد ، یکی دو بار این کارو کرد که بعدش پرستارشون رو عوض کردیم بعد که بردیمشون سونوی هیپ (شما هم پوریا رو بردید؟!) از لگنشون سونو می گیرن ، هیراد و هامون لگناشون انحراف چند درجه ای پیدا کرده بود که دکتر خیلی عصبانی شد و گفت به هییییییچ عنوان پاهای بچه رو نبندید ، گفت فعلا انحرافشون شدید نیست و با پوشک اضافه که لای پاشون باشه و پاشون رو باز نگه داره درست میشه اما اگه یه کمی دیگه بیشتر میشد و دیرتر میومدید باید گچ می گرفتید همین دیگه ، ببخشید خیلی حرف زدم ، آخه اون عکسه رو که دیدم خیلی نگران شدم سونوی هیپ حتما ببر ، ضرری نداره فدات شم ، پگاه خیلی عالیه ، مخصوص بچه هاست فداااااااات
fafa
پاسخ
وای عزیزم خوشحالم کردی اومدی - نه قنداق نکردم هی پاشو تکون میداد طفلی یه خواب راحت نداشت ججیغ میزد بستم که راحت بخوابه
مامان دومين فرشته
2 تیر 93 9:17
عزيزم الهي هميشه سالم و تندرست باشه . عزيزم ممنون كه بهم سر ميزني.
fafa
پاسخ
مامان فرخنده
2 تیر 93 9:29
خب خداروشكر مرحله واكسن ختم بخير شد عاشق اون عكسيم كه پيشش را بغل كرده يكسره طوسي كم رنگ پوشيده اين رنگ از همه رنگها خيلي خيلي بهش مياد در مورد سي دي بي بي انيشتن از 6 ماهگي ميشه گذاشت ولي مليسا كه اصلا ازش خوشش نيومد ونگاه نكرد بعد توي اينترنت سرج كردم ظاهرا يك مجموعه ناموفق هست در اروپا كه ديگه استقبال نميشه ولي توي ايران كلي طرفدار داره درحاليكه اشتباه است توي اينترنت سرچ كن متوجه ميشي
fafa
پاسخ
ممنونم عزیزم- من بدون تحقیق این کارو کردم و الان خیلی پشیموونم
مامان سام
2 تیر 93 23:48
عزیزم گل پسرت مردی شده واسه خودش ببوسش از طرفم.
fafa
پاسخ
مرسی عزیزم چششششم
الهه مامان مبین
3 تیر 93 2:31
سلام فافای ماهم . قربونت برم تموم وسیله های آموزشی که برای کودکان هست بسته به نوع کار کردن مادر داره . به نظرم هر چیزی که برای نازنین پسرم میگیری فقط خوب باهاش کار کن . اونوقته که کارایی شو میبینی . من خیلی راضی بودم . آره گلم مال من فقط انگلیسی هست . یه سری به وبلاگ آروین ( از لحظه ای که آمدی ) بزن ( تو دوستای من هست . یکی از بهترین دوستامه . ببین چه جوری با پسرش کار میکنه . سعی کن چند تا از پست هاش رو ببینی . شیوه منم مثل همونه . بازم کاری داشتی در خدمتیم گل من
fafa
پاسخ
امیدوارم کردی -باشه حتما سر میزنممرسی عزیزم خیلی ماهی
الهه مامان مبین
3 تیر 93 2:35
وبلاگ آروین که گفتم سر بزن توی دوستای من اولین نفر سیو شده ( نوشتم آروین جونی )
fafa
پاسخ
باشه مرسی الی جون الان سر میزنم
مامان سه قلوها
3 تیر 93 2:58
خداااااا رو شکر که تب نکرد ، ولی سه تا فنچولای ما تب کردن ، دیروز تا حالا تب دارن ، استامینوفن هم هر 4 ساعت بهشون میدم ، ولی هنوز خوب نشدن ، امروز هم حالشون کلی بد بود ، از درد و تب هرچی می خوردن میاوردن بالا خلاصه اینکه خیلی سخت گذشت امروز، الان هم به زوووووور خوابیدن، دعا کن تا فردا بهتر شن این سونوی هیپ رو دکترشون گفت انجام بدیم، همین دکتر غفاری که بچه ها رو میبریم پیششون، یه سونوی هیپ بود با یه بینایی سنجی و شنوایی سنجی سونوی هیپ یه سونو از لگن بچه هاست که ببینن انحراف داره یا نه، اگه انحراف کم باشه با پوشک درست میشه و اگر زیاد باشه خدایی نکرده کچ می گیرن لگن بچه رو که درست بشه خیلی از این خانوم و آقاهای بزرگ رو دیدی که وقتی راه میرن انگار لگنشون یه جوریه؟ راحت راه نمیرن، اینا وقتی نوزاد بودن قنداق شدن و حالا که بزرگ شدن لگنشون مشکل داره
fafa
پاسخ
ای کاش یه نیم ساعت قبل واکسن بهشون استامینوفن میدادی باعث میشه تب نکنن الهی بگردم اون سه ذره بالا آوردنشون چیه دیگه ایشالا بهتر میشن این واکسنا هم برا سلامتیشونه- این قنداق پس این همه ضرر داشته؟
^-^ مامان مــطــــهـــره ^-^
3 تیر 93 13:58
ووی این جیگرو ماشالا بخولمش اووووووف من متنفرم از واکسن لپای گل پسرتو ی ماچ گنده بزن
fafa
پاسخ
مرسی عزیزم چششششم
فاطمه ع
4 تیر 93 22:32
الاهی قرررررررربونش که واکسن زده
fafa
پاسخ
الهه مامان مبین
5 تیر 93 14:46
خصوصی بیا فافا جونم
مامان امیرصدرا
7 تیر 93 15:35
سلام دوست عزیزم خدا حفظش کند خوشحال میشم به من هم سربزنید
هما(مامان رستا)
7 تیر 93 16:16
جونممممم پریا کوچولووو یهو یاد نوزادی و شیرخواری رستا افتادم و دلم گرفت از گذشت سریع زمان هییییییییی خیلی خوشحالم که صحیح و سالم اومد بغلت این گل پسمل بووووس
مادر دیبا
13 تیر 93 15:06
عزیزم خدا رو شکر که اولین غول رو گذر کردی البته فافاجون واکسن برای ما غول هست بچه ها پهلون هستن هااا ایشالا کهیر هاش هم زود خوب می شه ببوسش بجام دیبا هم بی بی انیشتین رو داره البته دو زبانه هست انگلیسی و فرانسه براش جالبه از سه ماهگی اموزشش شروع می شه خلاصه بد نیست انگار
دختر آسموني
14 تیر 93 12:15
سلام عزيزم. خدا اين فرشته كوچولو رو برات نگه داره. نگران نباش. واكسن دو ماهگي زياد سخت نيست. راستي دختر من يك ساله هست. به وبلاگ دختر آسموني سر بزن و اگه با تبادل لينك موافق بودي خبرم كن.
مـ ـریـ ـم
24 تیر 93 12:33
ماشالا چ پسر نازییییییییییییییییی . جونم . هزار ماشالا
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به بهترین حس می باشد